top of page
Foto 01-07-17 16 22 37-2.jpg

CENTRIC

Locatie

Riant, Beekbergen

Aantal mensen

Medewerkers met hun gezinnen

Programma

Lunch

Activiteiten naar keuze

Afsluitend diner

IMG_8686-1.JPG

Personeelsactiviteiten bij Centric

 

Perfect Events heeft meerdere malen de personeelsactiviteiten mogen verzorgen voor Centric. Terugkerend event is de Happy Activity Day, een tweejaarlijks evenement voor medewerkers, partners en kinderen.

Als nationaal actief ICT-bedrijf heeft Centric medewerkers, verspreid over vestigingen in heel Nederland. Veel van die mensen werken regelmatig op afstand samen. Ze bellen of skypen elkaar, maar ontmoeten elkaar nooit in het echt. Het organiseren van personeelsactiviteiten is een rol voor de personeelsvereniging.

Voorzitter van deze vereniging, Henk Burger, is er heel duidelijk over: “Wij zijn een verbindende factor in het bedrijf. Door regelmatig personeelsactiviteiten te organiseren, brengen we mensen uit allerlei bedrijfsonderdelen, gebouwen en divisies bij elkaar. Zodat je de collega die je normaal alleen online ontmoet, ook eens echt leert kennen.

Eens in de twee jaar organiseren we een buitenlandse reis, en het andere jaar een zogenaamde Happy Activity Dag. Bij dat laatste evenement is er een belangrijke rol voor Perfect Events, die de complete organisatie verzorgt.

Ontmoeten en verbinden

Het is belangrijk dat het slaagt, want we werken met geld van de deelnemers zelf. Die betalen maandelijks een contributie aan de personeelsvereniging. Overigens doet ook de werkgever een bijdrage in de pot, want die ziet natuurlijk best de waarde van ons werk.

De vrije hand

Maar goed. De Happy Activity Dag dus. Hoe werkt dat? We geven Jeichien gewoonlijk de vrije hand. Dan zeggen we: “Het thema is dit, het budget is zoveel, kom maar met een voorstel.” Dat hebben we nu een paar keer zo gedaan en elke keer wist Jeichien ons te verrassen. Ze kwam met gevarieerde activiteiten rond het gewenste thema, en regelde vervolgens ook alles tot in de puntjes.

 

Resultaat: onze medewerkers hebben een topdag en wij als bestuur hebben er geen omkijken naar!

Pro-actief meedenken

Inmiddels zijn we weer aan het denken voor volgend jaar. En dat is dan ook typisch Jeichien, die wacht niet tot je haar belt, maar komt zelf met een uitnodiging om weer eens een kop koffie te drinken.

 

Ze weet dat wij in oktober vergaderen over het jaarprogramma dus trekt ze tijdig aan mijn jasje om me bij te praten over de mogelijkheden, ideeën uit te wisselen. Ze komt met voorstellen, proactief.

“Jeichien kwam met gevarieerde activiteiten rond het gewenste thema, en regelde vervolgens ook alles tot in de puntjes”

“je moet de mensen voldoende keuze bieden, want het is natuurlijk geen homogene groep”

Natuurlijk is dat ook commercieel slim van haar, maar je voelt dat het daar niet in hoofdzaak om gaat. Ze wil gewoon zo goed mogelijk service verlenen en tijdig contact opnemen hoort daar bij. Je bent bij haar niet alleen een klant maar ook een persoon. Als het een keer op persoonlijk vlak niet zo goed gaat, bijvoorbeeld met de gezondheid, dan belt ze óók om te vragen hoe het gaat. Dat is een manier van samenwerken en relaties bouwen die wij met onze ICT-klanten ook nastreven.

 

Jeichien leert ons steeds beter kennen en biedt daardoor een stukje zekerheid. Je weet waar je aan toe bent, en vertrouwt dat het goed komt.”

“Wij profiteren volop van de ideeën en het organisatietalent van Jeichien. Zodat je de collega die je normaal alleen online ontmoet, ook eens echt leert kennen”

Henk Burger, voorzitter personeelsvereniging Centric

bottom of page