top of page
BSCENE_PE_VWPFS_-0057__D7H3544-1.jpg

VW PFS DFM

Locatie

Verschillend per activiteit

Aantal mensen

30 personen per keer

Programma

Droneclinic

Valkerijclinic

Vliegclinic

Green Egg-workshop

Borrel

Aflsuitend diner

DFM  (44)-1.JPG

Relatie-evenement VW Pon Financial Services

 

Zes keer per jaar organiseert Perfect Events een relatie-evenement voor VWPFS. Van Cessna vliegen tot een Green Egg workshop: steeds weer wordt het een verrassend evenement. Een fantastische manier om het contact met relaties warm te houden en verder uit te bouwen!

“Mijn klanten moet je niet laten pottenbakken of zoiets frutseligs.”

Manon Spijker, accountmanager midden-nederland en limburg bij vwpfs

 

VWPFS staat voor Volkswagen Pon Financial Services. Ons bedrijf, onderdeel van PON Automobielen, ondersteunt ondernemers in de automotive branche bij al hun bancaire zaken: leningen, hypotheken, voorraadfinanciering, leasecontracten, van die dingen.

Wij werken met zes regionale accountmanagers die ieder voor hun eigen geografische gebied de klanten adviseren. Als verantwoordelijke voor de regio Midden-Nederland en Limburg organiseerde ik al een aantal jaren relatie-evenementen voor mijn eigen regio.

 

In het begin deed ik alles zelf, maar dat is ontzettend arbeidsintensief. Ja, je wilt toch zeker weten dat alles goed geregeld is. Op een gegeven moment heeft iemand me gewezen op Perfect Events. Toen is Jeichien de organisatie voor me gaan doen.

“ In het begin deed ik alles zelf, maar dat is ontzettend arbeidsintensief. Het moet iets zijn wat ze leuk vinden om te doen. En niet te individueel, want ze moeten het ook sámen doen”

Zes relatie-evenementen per jaar

De eerste twee keer deden we het alleen voor mijn eigen klanten. Daar kwamen leuke dingen uit. Daarom hebben we besloten om voor alle rayons hetzelfde te gaan doen. Dat komt dus neer op zes evenementen per jaar, waarvan één extra groot evenement voor VW Pon financial Services. Jeichien en ik bepalen voor al die events samen wat het gaat worden. Zij komt met een voorstel, ik stem af met de collega’s en als die akkoord zijn regel ik het verder met haar. Dat gaat nu al drie jaar heel goed.

Elk jaar iets nieuws

Natuurlijk moeten we elk jaar iets nieuws bedenken. Iets wat de klanten leuk vinden. Al mijn klanten – mijn collega’s ook trouwens – zijn mannen, dus die hoef je niet naar pottenbakken te sturen of zoiets frutseligs. Het moet iets zijn wat ze leuk vinden om te doen.

Netwerken voor iedereen 

Wij proberen de klantenevenementen altijd in één dagdeel te doen. Het zijn allemaal bedrijfsleiders, DGA’s, ondernemers, financieel directeuren met een druk leven. Dus beginnen we meestal pas ruim na de lunch en gaan we inclusief diner door tot een uur of tien ‘s avonds. Zo kost het de klant maar een halve werkdag. En natuurlijk hebben ze er ook zakelijk wat aan.

“We beginnen meestal pas ruim na de lunch en gaan inclusief diner door tot een uur of tien ‘s avonds. Zo kost het de klant maar een halve werkdag. Als je meer weet van de klant als persoon, kun je ook zakelijk beter op de eventuele behoeftes inspelen”

Jeichien pakt het op

Voordeel is ook dat Jeichien ons én onze klanten inmiddels redelijk kent. Ze weet wat onze verwachtingspatronen zijn, welke locaties we leuk vinden of juist niet. Het is nog nooit voorgekomen dat ik dacht ‘had je dat niet anders kunnen regelen’.

 

Als ik zelf iets moet regelen, dan moet ik toch naar zo’n locatie rijden, ter plekke kijken of alles klopt en, en, en… Terwijl, zij kent al die locaties in Nederland als haar broekzak. Ze weet precies wat er wel of niet kan, hoe het eten is, of er genoeg parkeergelegenheid is. Dat is heel prettig.

 

Wij geven het letterlijk uit handen en zij pakt alles op. Ze heeft een heel goed inlevingsvermogen en snapt precies wat wij willen. Kortom, ze weet ook wel wat ik van haar vind, maar het mag toch altijd gezegd worden: “Jeichien is een topwijf!”

“Wij geven het letterlijk uit handen en zij pakt alles op. Ze heeft een heel goed inlevingsvermogen en snapt precies wat wij willen”

bottom of page